Kaip moterys ir vyrai vaizduojami reklamose? Pagal atliktą mokslinį tyrimą “Lyčių šališkumas reklamose 2017”, kurio metu buvo analizuojamos per 2000 televizijos reklamų iš Kanų liūtų archyvo, vyrai reklamose kalba 3 kartus daugiau nei moterys, jų žodžiai 3 kartus dažniau siejami su galia ir pasiekimais, jie 2 kartus daugiau juokauja ir net 62 proc. vyrų reklamose rodomi kaip autoritetingi. Moterys 6 kartus daugiau nei vyrai rodomos apsinuoginusios, 3 kartus dažniau rodomos jų kūno dalys ir 48 proc. reklamų vaizduoja moteris virtuvėje.
Kokios tokių reklamų pasekmės? Lyčių stereotipais paremta reklama pradeda veikti nuo pat vaikystės ir formuoja mūsų asmenybę. Tai ateityje skatina profesijų profiliavimą, kai moterys dažniau renkasi paslaugų sektorių, o vyrai STEM specialybes, įtakoja žemesnį produktyvumą darbe ir sukelia nepasitikėjimą savo įgūdžiais bei išvaizda.
Ką galime padaryti?
-atsisakykime pirkti produktą ar naudotis paslaugomis, jei pardavimui skatinti reklama sukurta naudojant lyčių stereotipus;
-kuriant reklamas, tiek reklamų agentūroms, tiek užsakovams, taikyti lyčių lygybės politikos principus praktikoje;
-norint pasikonsultuoti ar pastebint gatvėje, televizijoje žeminančias ir diskriminuojančias reklamas, susisiekti su Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba.
Asociacija „Lyderė“ dėkoja partneriams, Lietuvos Marketingo Asociacija (LiMA), Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU), KOMAA, ir diskusijos dalyviams Milda Darguzaite, Donatas Paulauskas, Tomas Bartninkas, Ornela Ramasauskaite, Jūratė Stankuvienė bei renginio moderatorei Orijana Mašalė už profesionalę, įtraukiančią ir priverčiančią susimastyti diskusiją.