Lydere.ltLydere.ltLydere.ltLydere.lt
MENIU
  • Apie mus
    • Steigėjos
    • Rekvizitai
    • 1.2% GPM parama
    • Prisijungimas nariams
  • Mūsų siekiai
    • Šeimos ir karjeros derinimas: praktikos ir rekomendacijos
    • Studija “Moterų įgalinimas aukštajame moksle”
    • Studija “Stereotipai ir moterys darbo rinkoje”
    • Vaiko priežiūros sistema
  • Mentorystės programa
    • Apie programą
    • Mentoriai
    • Programos reikalavimai
    • Programos terminai
    • Registracija
  • Narystė
  • Naujienos
  • Kontaktai

#LyderėsTema “Kodėl reikėtų vengti lyčių stereotipų ugdyme?”

    Pradžia Naujienos #LyderėsTema “Kodėl reikėtų vengti lyčių stereotipų ugdyme?”

    #LyderėsTema “Kodėl reikėtų vengti lyčių stereotipų ugdyme?”

    Paskelbė Lyderė | Naujienos, Straipsniai | Komentarai išjungti | 11 spalio, 2021 | 0

    2021 m. spalio 4 d. Mokytojų dienos proga asociacija Lyderė suorganizavo seminarą tema „Kodėl reikėtų vengti lyčių stereotipų ugdyme?“.
    Renginiu buvo siekiama supažindinti mokytojus ir švietimo ekspertus bei entuziastus su lyčių lygybės ugdyme problematika su tikslu mažinti lyčių stereotipus švietime, susijusius su „vyriškų“ ir „moteriškų“ profesijų pasirinkimu, bei įgalinti merginas atskleisti darbo rinkoje visus savo gebėjimus.
    Renginyje diskutuota, kad švietime išlieka paplitusi lyčių nelygybė ir stereotipinis požiūris į profesijas. Tačiau visuomenė turi įgalinti merginas ir vaikinus laisvai rinktis studijas ir tuos karjeros kelius, kurie geriausiai atitiktų jų talentus ir įgūdžius. Tačiau stereotipais grindžiamas suvokimas apie studijų sritis bei profesijas, stereotipais remiasi įvairios mokymo priemonės ir jų turinys. Be formaliojo ugdymo turinio, didelę įtaką turi mokytojų, mokinių, tėvų išankstinės stereotipinės nuostatos į „vyriškas“ ir „moteriškas“ veiklas bei profesijas.
    Renginio pranešėjai ir diskusijos dalyviai pasidalino savo ekspertinėmis įžvalgomis kaip įgalinti mokytojus bei švietimo darbuotojus, taip pat šeimas bei pačius vaikus ir jaunimą atsiriboti nuo lyčių strereotipų, nuo lyties kulto, pasiūlė įvairių priemonių, įrankių ir mąstymo būdų, kurie praplėstų lyčių lygybės suvokimą bei užtikrintų vaikams ir jaunimui teisę laisvai rinktis veiklas ir ateities profesijas pagal savo sugebėjimus bei interesus.
    Rugilė Butkevičiūtė, Moterų informacijos centro programų vadovė, pristatė lyčių lygybę įgalinčius bei stereotipus mažinančius įrankius, platformas, mokomąjį turinį, kuriuos sukūrė Moterų informacijos centras bendradarbiaudamas su įvairiomis instuticijomis. Indrė Mackevičiūtė, lyčių lygybės specialistė, švietimo entuziastė, iškėlė stereotipinio lyčių kulto problematiką, pasiūlė naujus požiūrio ir mąstymo būdus lyčių steoreotipams mažinti. Vytautas Kubilius, Google Estijai, Latvijai ir Lietuvai vadovas, pasidalino kompanijos Google patiktimi vystant vidines lyčių ir profesinės lygybės iniciatyvas, atskleidė moterų įtraukimo į technologines specialybes svarbą. Vaidas Bacys, Šiaulių r. Dubysos aukštupio mokyklos vadovas, diskusijoje pasidalino mokyklų patirtimi diegiant įvairias lyčių lygybės iniciatyvas bei atskleidė mokytojų svarbą stereotipų mažinimui bei lyčių lygybės įgalinimui. Vaiva Juškienė, Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto dekanė, atkleidė lyčių lygybės problemą mokytojų rengime, iškėlė vyrų įtraukimo į pedagogikos profesiją problematiką. Monika Paulė, aukštųjų technologijų įmonės „Caszyme” vadovė, moderavo renginį ir pasidalino gyvybės mokslų industrijos patirtimi užtikrinant lyčių lygybę bei moterų įtraukimą į technologines profesijas technologijų versle bei aukštajame moksle.
    Asociacija „Lyderė“ ir toliau ketina tęsti diskusijas, renginius bei seminarus lyčių lygybės bei stereotipų mažinimo švietime temomis. 2022 m. planuojamį įvairūs mokymai, konferencijos ir kitos iniciatyvos, kuriose švietimo sistemos specialistai ir ekspertai dalinsis savo patirtimi bei įžvalgomis kaip įgalinti visus visuomenės dalyvius užtikrinti lyčių lygybę švietimo srityje ir vienodas galimybes renkantis profesijas.

    Įrašą parengė: dr. Monika Paulė
    2021 m. spalis

    No tags.

    Visos teisės saugomos 2020 © Lydere.lt
    • Apie mus
      • Steigėjos
      • Rekvizitai
      • 1.2% GPM parama
      • Prisijungimas nariams
    • Mūsų siekiai
      • Šeimos ir karjeros derinimas: praktikos ir rekomendacijos
      • Studija “Moterų įgalinimas aukštajame moksle”
      • Studija “Stereotipai ir moterys darbo rinkoje”
      • Vaiko priežiūros sistema
    • Mentorystės programa
      • Apie programą
      • Mentoriai
      • Programos reikalavimai
      • Programos terminai
      • Registracija
    • Narystė
    • Naujienos
    • Kontaktai
    • Lietuvių
    • English (English)
    Lydere.lt
    Įspėjame, kad ši svetainė naudoja slapukus (cookies). Jei sutinkate tiesiog tęskite naršymą arba paspauskite sutinku. Privatumo politikaSUTINKU
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
    Necessary Always Enabled

    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

    Non-necessary

    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

    • Lietuvių
    • English (English)